Rolls-Royce and Bentley Forums banner
21 - 40 of 46 Posts
Discussion starter · #21 ·
Jaki jest numer VIN Twojego Shadow? Bardzo wczesne samochody mogły nie mieć stopni oznaczonych na tłumiku wału korbowego, w takim przypadku trzeba będzie użyć znaku 2° BTDC na kole zamachowym i ustawić go statycznie. Mam mgliste wspomnienie, że musiałem to zrobić kilka lat temu w bardzo wczesnym RHD Shadow.
Cześć Jim, numer Vin to SRH22816
 
To dość późny samochód, 1975-76, i zdecydowanie powinien mieć stopnie zaznaczone na tłumiku wału korbowego. Ten, o którym myślałem, nie miał ich na tłumiku, to SRH5551, czyli około 1968 roku. Czy przeszedłeś powoli wokół całego obwodu tłumika? Używając klucza 7/8 cala na kole pasowym pompy wspomagania kierownicy i naciskając na paski podczas pociągania za klucz, można powoli obracać silnik, aby można było sprawdzić każdy cal.
 
Metoda słomkowa byłaby podstawowym sposobem na sprawdzenie, czy tłok znajduje się w GMP. Jeśli wirnik wskazuje na #1, możesz być w "strefie", a samochód powinien odpalić i stamtąd możesz obrócić rozdzielacz, aż uzyskasz właściwy czas. Z tego, co zostało opublikowane, aparat zapłonowy nie został usunięty i tylko trochę przesunięty. Prawdopodobnie koło pasowe zostało podejść od dołu.
 
Discussion starter · #25 ·
Kiedy coś poszło nie tak, mogłem przesunąć rozdzielacz, aż samochód odpalił. Wiem więc, że jestem gdzieś blisko. Jednak w chwili obecnej, jeśli przesunę go tak, że samochód chętnie odpala na zimno, to potem pracuje nierówno, gdy jest ciepły. Ustaw go tak, aby lepiej pracował na ciepło, a następnego dnia nie odpali na zimno. Tak blisko, ale nie tak. Znajdę GMP za pomocą słomki w A1, kiedy wrócę do samochodu w czwartek. Dobrze byłoby dowiedzieć się, ile milimetrów dzieli znak GMP i znak 5 stopni. Czy późniejsze samochody nadal mają znaki na kole zamachowym? Wymienię również świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia na wszelki wypadek, gdyby nierówna praca była spowodowana wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze. Jednak działała świetnie, dopóki rozdzielacz nie został przesunięty.
 
To może być tylko zbieg okoliczności, ale warto sprawdzić zaawansowane obciążniki, zakłócenie luzującego się rozdzielacza mogło naruszyć trochę brudu i powierzchni na nich.
Jeśli stały się lepkie, spowodowałoby to słabe uruchamianie i działanie, a gdy przesuniesz cały rozdzielacz, tymczasowo naprawi to problem, gdy zostanie przesunięty, w zależności od tego, kiedy musisz go uruchomić lub sprawić, by działał płynnie.
 
Na podstawie tego, co widzę z paskami, założę, że przewody nie zostały wymienione od dłuższego czasu... o ile w ogóle. Możliwe, że przewody mogą iskrzyć i mogą być widoczne do sprawdzenia w bardzo ciemnym otoczeniu. Odprowadzenie napięcia z uszkodzonych przewodów z pewnością wpłynie na warunki pracy. Nie należy tego wykluczać.
Nie ma sensu wymieniać kilku komponentów. Wymieniłbym również nasadkę i wirnik na odpowiednie zamienniki.
 
Discussion starter · #28 ·
To może być tylko zbieg okoliczności, ale warto sprawdzić zaawansowane obciążniki, zakłócenie luzującego się rozdzielacza mogło zakłócić trochę brudu i powierzchni na nich.
Jeśli stały się lepkie, spowodowałoby to słabe uruchamianie i działanie, a gdy przesuniesz cały rozdzielacz, tymczasowo naprawi to problem, gdy zostanie przesunięty, w zależności od tego, kiedy musisz go uruchomić lub sprawić, by działał płynnie.
Sprawdziłem, czy obciążniki poruszają się swobodnie i nie mają nadmiernego luzu. Trudno powiedzieć, czy sprężyny są słabe, ponieważ nie można ich poprawnie sprawdzić, dopóki nie będą działać trochę lepiej. Rozdzielacz został rzekomo odnowiony i przerobiony na zapłon elektroniczny tuż przed zakupem samochodu 3 lata temu i, żeby być sprawiedliwym dla starej damy, to pierwszy raz, kiedy mnie zawiodła.
 
Jaka jednostka elektroniczna została zainstalowana? Nie jestem wielkim fanem tych części z rynku wtórnego, Pertronix lub Lumenition?
Nie mówię, że to teraz powoduje problemy, po prostu jestem ciekaw.

Z tego, co widać, w samochodzie przeprowadzono bardzo niewiele konserwacji, to niesamowite, że działał tak dobrze.
Biorąc wszystko pod uwagę, radzi sobie całkiem dobrze.
To moja zmora, np. pompy paliwa SU, które dosłownie działają przez 50 lat, a kiedy zawodzą, ludzie narzekają, jakie są do bani.
Nie mówię, że jesteś taki, ale brytyjskie samochody mają złą opinię od właścicieli, którzy nie dbają o swoje samochody.

Kiedy ostatnio sprawdzano olej w rurach amortyzatorów?
Filtry paliwa?
Kolejna rzecz, która się tutaj dzieje, to to, że gdy zaczniesz serwisować gaźniki, kruche przewody podciśnieniowe i brudne połączenia elektryczne zostaną naruszone i wszystko pójdzie do piekła.
To rodzaj pułapki, jeśli nic nie zrobisz, może działać przez wiele lat, albo może być na skraju awarii, a jeśli go serwisujesz, możesz otworzyć puszkę Pandory.

Jeśli dostaniesz się do gaźników, zrób dużo zdjęć, gdzie co idzie, jest tu mnóstwo postów ludzi pytających, gdzie poszły przewody podciśnieniowe i "gdzie mam to podłączyć"?
 
Discussion starter · #30 ·
Na podstawie tego, co widzę z paskami, założę, że przewody nie były wymieniane od dłuższego czasu... jeśli w ogóle. Możliwe, że przewody mogą iskrzyć i mogą być widoczne w bardzo ciemnym otoczeniu. Odprowadzanie napięcia z uszkodzonych przewodów z pewnością wpłynie na warunki pracy. Nie wykluczaj tego.
Nowy zestaw przewodów, świec zapłonowych i wszystkich pasków napędowych powinien dotrzeć dzisiaj lub jutro. Świece mają zaledwie 6 miesięcy, ale i tak je wymieniam, aby je wykluczyć. Przewody zostały wymienione 3 lata temu w tym samym czasie co konwersja zapłonu elektronicznego i wyglądają dobrze i nie widać żadnych oczywistych iskrzeń w ciemności, ale znowu chcę je wykluczyć z równania.
Mam nadzieję, że jak to zrobię i ustawię t.d.c., będę mógł ją ponownie skonfigurować.
Jaki moduł elektroniczny został zainstalowany, nie jestem wielkim fanem tych rzeczy z rynku wtórnego, Pertronix lub Lumenition?
Nie mówię, że to teraz powoduje problemy, po prostu jestem ciekaw.

Z tego, co widać, przy samochodzie przeprowadzono bardzo niewiele konserwacji, to niesamowite, że działał tak dobrze.
Biorąc wszystko pod uwagę, radzi sobie całkiem dobrze.
To moja zmora, np. pompy paliwa SU, które dosłownie działają przez 50 lat, a kiedy zawodzą, ludzie narzekają, jakie są do bani.
Nie mówię, że jesteś taki, ale brytyjskie samochody mają złą opinię wśród właścicieli, którzy nie dbają o swoje samochody.

Kiedy ostatnio sprawdzano olej w rurkach amortyzatorów?
Filtry paliwa?
Kolejna rzecz, która się tutaj dzieje, to to, że gdy zaczniesz serwisować gaźniki, kruche przewody podciśnieniowe i brudne połączenia elektryczne zostaną zakłócone i wszystko pójdzie do diabła.
To rodzaj pułapki, jeśli nic nie zrobisz, może działać przez wiele lat, albo może być na skraju awarii, a jeśli go serwisujesz, możesz otworzyć puszkę Pandory.

Jeśli dostaniesz się do gaźników, zrób dużo zdjęć, gdzie co idzie, jest tu wiele postów ludzi pytających, gdzie poszły przewody podciśnieniowe i "gdzie mam to podłączyć"?
Nie jestem pewien, jaki to moduł, ponieważ został zamontowany przed moim posiadaniem. I tak, samochód był zaniedbany przez poprzedniego właściciela, ale ja systematycznie nad nim pracuję. Wydałem 4000 funtów na nowe hamulce, zregenerowane akumulatory, zregenerowane pompy hamulcowe z nowymi popychaczami. Podczas gdy kolektor był zdjęty, gaźniki zostały zregenerowane i ustawione przez lokalny warsztat. Uszczelniłem również zawory poziomujące, ponieważ jeden przeciekał. Zamontowałem układ wydechowy ze stali nierdzewnej za 1400 funtów. Świece, olej i filtry były wymieniane co roku w lutym, przed rozpoczęciem sezonu ślubnego. Niezależnie od przebiegu... każdy grosz zarobiony na weselach wrócił do tego samochodu i moich 2 limuzyn Daimler DS420.
Oceniasz stan mojego samochodu i poziom wykonanej konserwacji na podstawie jednego zdjęcia pokazującego zużyte paski, które były już zaplanowane w tegorocznej konserwacji😒
Zacząłem od układu hamulcowego, ponieważ uznałem, że jest to najważniejsza część, która musi być sprawna i najdroższa.
 
Oceniasz stan mojego samochodu i poziom konserwacji na podstawie jednego zdjęcia pokazującego zużyte paski, które były już zaplanowane w tegorocznej konserwacji😒
Moim zdaniem zdarza się to zbyt często. Większość tych samochodów, nawet jeśli są "lekko zaniedbane", wymaga zrobienia kilku rzeczy, z których niektóre są o wiele bardziej krytyczne niż inne.

Nadal nie zbliżyłem się do rozwiązania wszystkich błogosławionych rzeczy, które kiedykolwiek chciałem zrobić w moich samochodach, ale moim priorytetem jest upewnienie się, że nadają się do jazdy. Reszta może (i zwykle czeka).

Nie wszyscy jesteśmy kolekcjonerami. Niektórzy z nas to po prostu entuzjaści, którzy chcą samochodów "klasy kierowcy". Nigdy nie wygram konkursu, ponieważ nigdy nie chcę wykonywać ilości pracy potrzebnej do tego (a także mam bardzo silną awersję do "Trailer Queens". Samochody miały być prowadzone, co oznacza, że będą wykazywać oznaki tego, że tak było.)
 
Discussion starter · #32 ·
Absolutnie uwielbiam moje klasyczne samochody i zawsze miałem przynajmniej jeden od 18 roku życia. Niewiele jest samochodów, których nie posiadałem w pewnym momencie. Samochody weselne zawsze były sposobem na finansowanie mojej obsesji na punkcie samochodów sprzed lat 80-tych i nigdy nie chodziło o zarabianie pieniędzy. Mój Rolls to moja weekendowa przejażdżka i uwielbiam nic bardziej niż jeżdżenie do Tesco na cotygodniowe zakupy starą damą i dostaje tyle samo uwagi, jeśli nie więcej, co moja inna ulubiona zabawka.
 

Attachments

Wkładasz mi słowa w usta, nie osądzam cię, oparłem to, co powiedziałem, na innych użytkownikach z całego forum.

Nie zrozum mnie źle, każdy, kto nie może znaleźć swoich znaczników czasu lub wymyślić, jak je stworzyć, brzmi, jakby potrzebował pomocy w tym, co powiedziałem w poście nr 29.
Jestem perfekcjonistą, użyłbym metody "zatrzymania cylindra", a nie słomki. ;)
 
Kiedy paski, przewody, nasadki itp. zostaną zainstalowane, rozważyłbym powrót do punktów. Nie zawiodą cię.
 
Rozważyłbym powrót do punktów.
Jego samochód nigdy ich nie miał. Model zapłonu Lucas Opus został wprowadzony w SWB Shadow pod numerem podwozia 22118. (Było to 22673 dla LWB - później Silver Wraith II).

Naprawa i modyfikacja modułu zapłonu Lucas Opus 35DE8

Jeśli nie masz oryginalnej jednostki Lucas, zostawiłbym to w spokoju. Jeśli tak, złożyłbym powyższy artykuł, ponieważ ostatecznie zawiedzie. Moduły elektroniczne (jeśli są prawidłowo zainstalowane) działają przez dziesięciolecia.
 
Szkoda czasu na naprawę modułu OPUS. Tranzystor mocy, który wykonuje całe przełączanie, jest bardzo trudny do znalezienia. Znajdziesz złom z Chin. Próbowałem je naprawiać i nie warto ryzykować, więc. Pertronix jest o wiele lepszym zamiennikiem i jego instalacja nie zajmuje dużo czasu. Styki można zainstalować w jego rozdzielaczu, ale Pertronix jest o wiele lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza późniejsze wersje, które są samoochronne.
 
Pertronix to o wiele lepsze rozwiązanie, zwłaszcza nowsze wersje, które są samoochronne.
Zgadzam się. Przyznam, że generalnie można dokonać "naprawy na poboczu" przy stykach, która sprowadzi cię do domu, ale ich nie preferuję. Przyznam również, że większość zapłonów elektronicznych działa do momentu, gdy przestają działać, bez ostrzeżenia, ale ponieważ najczęściej działają bezproblemowo przez okresy rzędu dziesięcioleci, i tak je wezmę!
 
Kiedy Opus w moim '81 Wraith zepsuł się na lokalnym skrzyżowaniu, które było na wzniesieniu, udało mi się zjechać na pobocze i po chwili uruchomił się ponownie. Mogę powiedzieć, że po zainstalowaniu obroty biegu jałowego były płynne, a przyspieszenie lepsze.
 
Kiedy Opus w moim '81 Wraith zawiódł na lokalnym skrzyżowaniu, które było na wzniesieniu, udało mi się zrolować go na pobocze i po chwili uruchomił się ponownie. Mogę powiedzieć, że po zainstalowaniu obroty biegu jałowego były płynne, a przyspieszenie lepsze.
Historia mojego FTP z moim Silver Shadow II została opowiedziana tutaj: Świąteczny FTP!! . . .

Różnego rodzaju teorie, ale problemem był wadliwy system zapłonowy Lucas Opus.
 
Discussion starter · #40 ·
No i w końcu zamontowałem wszystkie nowe świece i przewody. 2 świece były podejrzane. Działa trochę lepiej, ale wciąż nie jest dobrze. Znalazłem GMP za pomocą stopera tłoka i udało mi się dostrzec bardzo słabe znaki na kole pasowym dla GMP i 5 stopni. Po zwiększeniu obrotów prawie nie ma ruchu podczas oglądania ze światłem stroboskopowym. Zamierzam jutro zdjąć rozdzielacz i go wyremontować. Nie sądzę, żeby odważniki robiły swoją robotę.
 
21 - 40 of 46 Posts