Rolls-Royce and Bentley Forums banner

Silver Shadow 1 zapłon

18K views 45 replies 7 participants last post by  OVD385P  
#1 ·
Cześć wszystkim, mam nadzieję, że możecie mi pomóc.
Zacisk na moim rozdzielaczu poluzował się i rozdzielacz przesunął się z pozycji. Udało mi się obrócić rozdzielacz ręcznie, aż samochód odpalił, żeby wrócić do domu, ale teraz muszę go ustawić prawidłowo. Chcę potwierdzić następujące kwestie. Do którego przewodu mam podłączyć światło stroboskopowe, czy jest to przedni lewy cylinder, jeśli stoisz przed samochodem i patrzysz na niego? Gdzie znajdują się znaki rozrządu? Znalazłem wskaźnik na kole pasowym poniżej pompy klimatyzacji i alternatora, ale nie mogę znaleźć żadnych znaków na samym kole pasowym. Czy szukam we właściwym miejscu? I czy jestem na właściwym przewodzie zapłonowym? Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana.
 

Attachments

#2 ·
Image


Powyżej znajduje się kolejność zapłonu dla wszystkich silników V8 przed modelem Turbo R z 1987 roku, więc ma zastosowanie do Twojego samochodu.

Szczegółowe informacje na temat ustawiania zapłonu znajdują się w rozdziale U4 instrukcji warsztatowej (i tak, odbywa się to za pomocą cylindra A1).

Bardzo często znaki rozrządu są ukryte przez brud, wypełnione brudem lub jedno i drugie. Bardzo często trzeba wyczyścić tłumik wału korbowego odtłuszczaczem, a następnie, jeśli nie chcesz doprowadzić się do szaleństwa, weź solidny patyczek do malowania i wypełnij znaki rozrządu jasnym kolorem, takim jak biały lub żółty, aby były bardzo dobrze widoczne podczas procesu ustawiania rozrządu.
 
#3 ·
Instrukcja warsztatowa bardzo Ci pomoże. Podobnie jak w większości samochodów, znaki rozrządu są wygrawerowane na kole pasowym wału korbowego. Oczyść koło pasowe i użyj białej kredki malarskiej, aby zwiększyć widoczność oznaczeń. Cylinder 1 to prawy przód, zwany bankiem A. Wszelkie odniesienia do lewej lub prawej strony odnoszą się zawsze do siedzenia kierowcy. Oto link do warsztatu: The Rolls
 
#5 ·
Właśnie przyjrzalem się bliżej Twojemu zdjęciu i wygląda na to, że ktoś kiedyś "wypolerował" Twoje koło pasowe (czasami błędnie nazywane kołem zamachowym, nawet przeze mnie) i ma ono całkowicie srebrny kolor, co jest nietypowe.

Znaczniki rozrządu są prawie na pewno nadal obecne, ale jeśli masz srebrne tło, możesz nie chcieć używać białej kredki malarskiej, ponieważ kontrast wizualny między bielą a srebrem będzie słaby. Pomyślałbym o czymś ciemniejszym, jak czerwień, jeśli masz koło pasowe, które nie ma już czarnej farby.
 
#6 ·
Dziękuję Brian.
Przekręciłem samochód ręcznie, aż ramię rozdzielacza wskazywało na przewód A1 na rozdzielaczu, a następnie wyczyściłem fragment koła zamachowego przy wskaźniku, ale w ogóle nie widzę żadnych znaków. Zobacz obrazek. Czy ktoś ma obraz znaków rozrządu, abym wiedział, czego szukam?
Teraz, gdy wiem, że na pewno jestem na właściwym cylindrze, jutro wyjmę świecę zapłonową i ręcznie obracam silnik, czując położenie tłoka plastikowym prętem, aby potwierdzić GMP.
 
#7 ·
Znaczniki rozrządu są wciśnięte w koło pasowe wału korbowego i, gdy były pierwotnie czyste, zostały pomalowane białą farbą na czarnym kole pasowym.

Powinieneś być w stanie wyczuć je opuszkami palców, jeśli ostrożnie poczujesz je po całym obwodzie. Jeśli ich tam nie ma, nie mam pojęcia, co mam ci powiedzieć. Nigdy nie spotkałem samochodu, w którym by ich brakowało, a biorąc pod uwagę sposób, w jaki są początkowo nakładane, nigdy nie powinny móc "zaginąć", tylko stać się bardzo trudne do zobaczenia.
 
#9 · (Edited)
Nawet jeśli jest obrócony o 180 stopni, a pierwszy cylinder jest w wydechu, znaki rozrządu nadal będą widoczne.
Ktoś mógł zeszlifować znaki rozrządu, próbując bardzo dobrze wyczyścić i wypolerować tłumik drgań wału korbowego.
Jest na nim sporo rdzy, myślę, że zanim go wyczyścisz, znaki rozrządu znikną.
Po ustawieniu GMP użyj regulowanej lampy stroboskopowej.
Istnieją sposoby na dokładne ustawienie GMP.
 
#14 ·
Alan, powiększ zdjęcie, a zobaczysz, że górna powierzchnia wewnętrznej pary jest postrzępiona, a wewnętrzne sznury są odsłonięte.
A dla pełnej jasności (ponieważ początkowo podjąłem "tylko połowiczne środki") oznacza to użycie "lupy z ikoną plusa" nawet po powiększeniu miniatury w zwykły sposób.

Dopiero po tym mogłem zobaczyć, co opisał Jim. I dopiero po tym mogę wyraźnie zobaczyć, że ktoś użył czegoś ściernego na tym kole pasowym, a nawet na samej końcówce strzałki wskaźnika rozrządu. Mam tylko nadzieję, że nie robili tego tak długo, aby "zetrzeć" rzeczywiste znaki rozrządu. Chociaż nie są one naprawdę głębokie, to nie są też tylko powierzchowne zadrapania, więc usunięcie ich wymagałoby sporo zużycia i celowego zużycia.
 
#15 ·
Przyglądając się ponownie, z lupą, zdecydowanie widać wiek i zużycie na pokazanych paskach, a jak zasugerował Brian, koło pasowe wału korbowego wykazuje wzory łukowe, co wskazuje na użycie elektronarzędzia w tym obszarze.
Diabeł tkwi zawsze w szczegółach
 
#16 ·
@OVD385P

A także na koniec lekko wyczyść to koło pasowe (na przykład użyj plastikowej gąbki i ewentualnie Barkeepers Friend lub pasty polerskiej Simichrome, z których żadna nie zetrze znaków rozrządu) i pomaluj je ponownie. Nie chcesz, żeby dalej rdzewiało, ponieważ goła, miękka stal obraca się w powietrzu (a najgorszy jest brud, który nieuchronnie na nią trafia). Jeśli znajdziesz znaki rozrządu, to jeśli chcesz pozostać przy czymś, co wygląda oryginalnie, to czarna farba na kole pasowym i biała farba w znakach. Jeśli łatwiej jest ci widzieć ciemne na jasnym, to pomalowałbym koło pasowe na biało i wypełnił znaki rozrządu czymś ciemnym, czy to czarnym, czerwonym, ciemnobrązowym czy niebieskim, tak aby można je było łatwo zobaczyć, gdy świecisz na koło pasowe światłem stroboskopowym.
 
#17 ·
Rdza została spryskana preparatem wd40, pozostawiona do nasiąknięcia, wytarta szmatką i delikatnie przeszlifowana papierem ściernym 1000 grit na mokro i na sucho. Głębokie rysy były już obecne. Chciałbym jednak wiedzieć, jak ktokolwiek mógłby tam włożyć elektronarzędzie, skoro ja miałem problem z włożeniem samej ręki. Zostało to wyczyszczone tak delikatnie, jak to tylko możliwe, w wielu etapach. Uważam jednak, że uszkodzenia zostały już wcześniej dokonane.
 
#20 · (Edited)
Rdza została spryskana WD40, pozostawiona do nasiąknięcia, wytarta szmatką i delikatnie przeszlifowana papierem ściernym 1000 grit na mokro i na sucho. Głębokie rysy były już obecne. Chciałbym jednak wiedzieć, jak ktokolwiek mógłby tam włożyć elektronarzędzie, skoro ja miałem problem z włożeniem tam samej ręki. Zostało to wyczyszczone tak delikatnie, jak to tylko możliwe, w wielu etapach. Uważam jednak, że uszkodzenia zostały już wcześniej dokonane.
Istnieją wszelkiego rodzaju fantazyjne nasadki i przedłużenia do narzędzia Dremel, które tam się dostaną.
Używanie słomki i kołysanie silnikiem w przód iw tył, aby znaleźć GMP, nie jest zbyt dokładne.

W końcu znalazłem filmik z użyciem stopera tłoka.
On dochodzi do sedna sprawy dopiero w okolicach 4 minuty, ale jest tam kilka środków ostrożności, więc obejrzałbym całość.

How to use a piston stop for accurate timing marks - YouTube
 
#19 ·
Jaki jest numer VIN Twojego Shadow? Bardzo wczesne samochody mogły nie mieć stopni oznaczonych na tłumiku wału korbowego, w takim przypadku trzeba będzie użyć znaku 2° BTDC na kole zamachowym i ustawić go statycznie. Mam mgliste wspomnienie, że musiałem to zrobić kilka lat temu w bardzo wczesnym Shadow RHD.
 
#21 ·
Jaki jest numer VIN Twojego Shadow? Bardzo wczesne samochody mogły nie mieć stopni oznaczonych na tłumiku wału korbowego, w takim przypadku trzeba będzie użyć znaku 2° BTDC na kole zamachowym i ustawić go statycznie. Mam mgliste wspomnienie, że musiałem to zrobić kilka lat temu w bardzo wczesnym RHD Shadow.
Cześć Jim, numer Vin to SRH22816
 
#22 ·
To dość późny samochód, 1975-76, i zdecydowanie powinien mieć stopnie zaznaczone na tłumiku wału korbowego. Ten, o którym myślałem, nie miał ich na tłumiku, to SRH5551, czyli około 1968 roku. Czy przeszedłeś powoli wokół całego obwodu tłumika? Używając klucza 7/8 cala na kole pasowym pompy wspomagania kierownicy i naciskając na paski podczas pociągania za klucz, można powoli obracać silnik, aby można było sprawdzić każdy cal.
 
#23 ·
Metoda słomkowa byłaby podstawowym sposobem na sprawdzenie, czy tłok znajduje się w GMP. Jeśli wirnik wskazuje na #1, możesz być w "strefie", a samochód powinien odpalić i stamtąd możesz obrócić rozdzielacz, aż uzyskasz właściwy czas. Z tego, co zostało opublikowane, aparat zapłonowy nie został usunięty i tylko trochę przesunięty. Prawdopodobnie koło pasowe zostało podejść od dołu.
 
#25 ·
Kiedy coś poszło nie tak, mogłem przesunąć rozdzielacz, aż samochód odpalił. Wiem więc, że jestem gdzieś blisko. Jednak w chwili obecnej, jeśli przesunę go tak, że samochód chętnie odpala na zimno, to potem pracuje nierówno, gdy jest ciepły. Ustaw go tak, aby lepiej pracował na ciepło, a następnego dnia nie odpali na zimno. Tak blisko, ale nie tak. Znajdę GMP za pomocą słomki w A1, kiedy wrócę do samochodu w czwartek. Dobrze byłoby dowiedzieć się, ile milimetrów dzieli znak GMP i znak 5 stopni. Czy późniejsze samochody nadal mają znaki na kole zamachowym? Wymienię również świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia na wszelki wypadek, gdyby nierówna praca była spowodowana wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze. Jednak działała świetnie, dopóki rozdzielacz nie został przesunięty.
 
#26 ·
To może być tylko zbieg okoliczności, ale warto sprawdzić zaawansowane obciążniki, zakłócenie luzującego się rozdzielacza mogło naruszyć trochę brudu i powierzchni na nich.
Jeśli stały się lepkie, spowodowałoby to słabe uruchamianie i działanie, a gdy przesuniesz cały rozdzielacz, tymczasowo naprawi to problem, gdy zostanie przesunięty, w zależności od tego, kiedy musisz go uruchomić lub sprawić, by działał płynnie.
 
#28 ·
To może być tylko zbieg okoliczności, ale warto sprawdzić zaawansowane obciążniki, zakłócenie luzującego się rozdzielacza mogło zakłócić trochę brudu i powierzchni na nich.
Jeśli stały się lepkie, spowodowałoby to słabe uruchamianie i działanie, a gdy przesuniesz cały rozdzielacz, tymczasowo naprawi to problem, gdy zostanie przesunięty, w zależności od tego, kiedy musisz go uruchomić lub sprawić, by działał płynnie.
Sprawdziłem, czy obciążniki poruszają się swobodnie i nie mają nadmiernego luzu. Trudno powiedzieć, czy sprężyny są słabe, ponieważ nie można ich poprawnie sprawdzić, dopóki nie będą działać trochę lepiej. Rozdzielacz został rzekomo odnowiony i przerobiony na zapłon elektroniczny tuż przed zakupem samochodu 3 lata temu i, żeby być sprawiedliwym dla starej damy, to pierwszy raz, kiedy mnie zawiodła.
 
#27 · (Edited)
Na podstawie tego, co widzę z paskami, założę, że przewody nie zostały wymienione od dłuższego czasu... o ile w ogóle. Możliwe, że przewody mogą iskrzyć i mogą być widoczne do sprawdzenia w bardzo ciemnym otoczeniu. Odprowadzenie napięcia z uszkodzonych przewodów z pewnością wpłynie na warunki pracy. Nie należy tego wykluczać.
Nie ma sensu wymieniać kilku komponentów. Wymieniłbym również nasadkę i wirnik na odpowiednie zamienniki.
 
#30 ·
Na podstawie tego, co widzę z paskami, założę, że przewody nie były wymieniane od dłuższego czasu... jeśli w ogóle. Możliwe, że przewody mogą iskrzyć i mogą być widoczne w bardzo ciemnym otoczeniu. Odprowadzanie napięcia z uszkodzonych przewodów z pewnością wpłynie na warunki pracy. Nie wykluczaj tego.
Nowy zestaw przewodów, świec zapłonowych i wszystkich pasków napędowych powinien dotrzeć dzisiaj lub jutro. Świece mają zaledwie 6 miesięcy, ale i tak je wymieniam, aby je wykluczyć. Przewody zostały wymienione 3 lata temu w tym samym czasie co konwersja zapłonu elektronicznego i wyglądają dobrze i nie widać żadnych oczywistych iskrzeń w ciemności, ale znowu chcę je wykluczyć z równania.
Mam nadzieję, że jak to zrobię i ustawię t.d.c., będę mógł ją ponownie skonfigurować.
Jaki moduł elektroniczny został zainstalowany, nie jestem wielkim fanem tych rzeczy z rynku wtórnego, Pertronix lub Lumenition?
Nie mówię, że to teraz powoduje problemy, po prostu jestem ciekaw.

Z tego, co widać, przy samochodzie przeprowadzono bardzo niewiele konserwacji, to niesamowite, że działał tak dobrze.
Biorąc wszystko pod uwagę, radzi sobie całkiem dobrze.
To moja zmora, np. pompy paliwa SU, które dosłownie działają przez 50 lat, a kiedy zawodzą, ludzie narzekają, jakie są do bani.
Nie mówię, że jesteś taki, ale brytyjskie samochody mają złą opinię wśród właścicieli, którzy nie dbają o swoje samochody.

Kiedy ostatnio sprawdzano olej w rurkach amortyzatorów?
Filtry paliwa?
Kolejna rzecz, która się tutaj dzieje, to to, że gdy zaczniesz serwisować gaźniki, kruche przewody podciśnieniowe i brudne połączenia elektryczne zostaną zakłócone i wszystko pójdzie do diabła.
To rodzaj pułapki, jeśli nic nie zrobisz, może działać przez wiele lat, albo może być na skraju awarii, a jeśli go serwisujesz, możesz otworzyć puszkę Pandory.

Jeśli dostaniesz się do gaźników, zrób dużo zdjęć, gdzie co idzie, jest tu wiele postów ludzi pytających, gdzie poszły przewody podciśnieniowe i "gdzie mam to podłączyć"?
Nie jestem pewien, jaki to moduł, ponieważ został zamontowany przed moim posiadaniem. I tak, samochód był zaniedbany przez poprzedniego właściciela, ale ja systematycznie nad nim pracuję. Wydałem 4000 funtów na nowe hamulce, zregenerowane akumulatory, zregenerowane pompy hamulcowe z nowymi popychaczami. Podczas gdy kolektor był zdjęty, gaźniki zostały zregenerowane i ustawione przez lokalny warsztat. Uszczelniłem również zawory poziomujące, ponieważ jeden przeciekał. Zamontowałem układ wydechowy ze stali nierdzewnej za 1400 funtów. Świece, olej i filtry były wymieniane co roku w lutym, przed rozpoczęciem sezonu ślubnego. Niezależnie od przebiegu... każdy grosz zarobiony na weselach wrócił do tego samochodu i moich 2 limuzyn Daimler DS420.
Oceniasz stan mojego samochodu i poziom wykonanej konserwacji na podstawie jednego zdjęcia pokazującego zużyte paski, które były już zaplanowane w tegorocznej konserwacji😒
Zacząłem od układu hamulcowego, ponieważ uznałem, że jest to najważniejsza część, która musi być sprawna i najdroższa.
 
#29 ·
Jaka jednostka elektroniczna została zainstalowana? Nie jestem wielkim fanem tych części z rynku wtórnego, Pertronix lub Lumenition?
Nie mówię, że to teraz powoduje problemy, po prostu jestem ciekaw.

Z tego, co widać, w samochodzie przeprowadzono bardzo niewiele konserwacji, to niesamowite, że działał tak dobrze.
Biorąc wszystko pod uwagę, radzi sobie całkiem dobrze.
To moja zmora, np. pompy paliwa SU, które dosłownie działają przez 50 lat, a kiedy zawodzą, ludzie narzekają, jakie są do bani.
Nie mówię, że jesteś taki, ale brytyjskie samochody mają złą opinię od właścicieli, którzy nie dbają o swoje samochody.

Kiedy ostatnio sprawdzano olej w rurach amortyzatorów?
Filtry paliwa?
Kolejna rzecz, która się tutaj dzieje, to to, że gdy zaczniesz serwisować gaźniki, kruche przewody podciśnieniowe i brudne połączenia elektryczne zostaną naruszone i wszystko pójdzie do piekła.
To rodzaj pułapki, jeśli nic nie zrobisz, może działać przez wiele lat, albo może być na skraju awarii, a jeśli go serwisujesz, możesz otworzyć puszkę Pandory.

Jeśli dostaniesz się do gaźników, zrób dużo zdjęć, gdzie co idzie, jest tu mnóstwo postów ludzi pytających, gdzie poszły przewody podciśnieniowe i "gdzie mam to podłączyć"?
 
#32 ·
Absolutnie uwielbiam moje klasyczne samochody i zawsze miałem przynajmniej jeden od 18 roku życia. Niewiele jest samochodów, których nie posiadałem w pewnym momencie. Samochody weselne zawsze były sposobem na finansowanie mojej obsesji na punkcie samochodów sprzed lat 80-tych i nigdy nie chodziło o zarabianie pieniędzy. Mój Rolls to moja weekendowa przejażdżka i uwielbiam nic bardziej niż jeżdżenie do Tesco na cotygodniowe zakupy starą damą i dostaje tyle samo uwagi, jeśli nie więcej, co moja inna ulubiona zabawka.
 

Attachments