Rolls-Royce and Bentley Forums banner

Silver Shadow 1 ontstekingstijdstip

18K views 45 replies 7 participants last post by  OVD385P  
#1 ·
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
De klem op mijn verdeler is losgeraakt en de verdeler is uit positie geraakt. Ik kon de verdeler met de hand draaien tot de auto aansloeg om naar huis te komen, maar moet hem nu correct instellen. Ik wil het volgende bevestigen. Op welke kabel sluit ik de stroboscooplamp aan? Is dat de voorste linker cilinder als je voor de auto staat en er naar kijkt? Waar zijn de timing marks? Ik heb een aanwijzer gevonden op de poelie onder de aircopomp en dynamo, maar kan geen markeringen vinden op de poelie zelf. Ben ik op de juiste plek aan het zoeken? En zit ik op de juiste bougiekabel? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
 

Attachments

#2 ·
Image


Hierboven staat de ontstekingsvolgorde voor alle V8-motoren vóór de Turbo R uit 1987, dus deze is van toepassing op uw auto.

Zie hoofdstuk U4 in het werkplaatshandboek voor alle details over het instellen van de ontstekingstijd (en ja, dit gebeurt met cilinder A1).

Heel vaak worden de tijdmarkeringen verborgen door vuil, opgevuld door vuil of beide. Heel vaak moet u de krukasdemper reinigen met ontvetter en daarna, als u uzelf niet gek wilt maken, een vaste verfstick nemen en de tijdmarkeringen invullen met een lichte kleur zoals wit of geel, zodat ze tijdens het timingproces zeer duidelijk zichtbaar zijn.
 
#3 ·
Het werkplaatshandboek zal u veel helpen. Zoals bij de meeste auto's zijn de timingmarkeringen op de krukaspoelie gegraveerd. Reinig de poelie en gebruik een wit verfpotlood om de zichtbaarheid van de markeringen te vergroten. Cilinder 1 is rechtsvoor, de A-bank genoemd. Alle verwijzingen naar links of rechts worden altijd vanaf de bestuurdersstoel gedaan. Hier is uw werkplaatslink: The Rolls
 
#5 ·
Ik heb net uw foto beter bekeken en het lijkt erop dat iemand uw krukaspoelie (soms ten onrechte het vliegwiel genoemd, zelfs door mijzelf) ooit heeft "gepolijst" en dat deze een volledig zilveren kleur heeft, wat ongebruikelijk is.

De timingmarkeringen zijn er vrijwel zeker nog steeds, maar als u een zilveren achtergrond heeft, wilt u misschien geen witte verf gebruiken, omdat het visuele contrast tussen wit en zilver slecht zal zijn. Ik zou denken aan iets donkerders, zoals rood, als u een krukaspoelie heeft die geen zwarte verf meer heeft.
 
#6 ·
Dank je Brian.
Ik heb de auto met de hand rondgedraaid totdat de rotorarm naar de A1-kabel op de verdeler wijst en vervolgens het gedeelte van het vliegwiel bij de aanwijzer schoongemaakt, maar kan helemaal geen markeringen zien. Zie afbeelding. Heeft iemand een afbeelding van de timingmarkeringen, zodat ik weet waar ik naar op zoek ben?
Nu ik weet dat ik me zeker op de juiste cilinder bevind, zal ik morgen de bougie verwijderen en de motor met de hand ronddraaien terwijl ik de positie van de zuiger voel met een plastic staaf om het B.D.P. te bevestigen.
 
#7 ·
De timingmarkeringen zijn in de krukaspoelie geperst en, toen ze oorspronkelijk schoon waren, werden ze met witte verf op de zwarte poelie geschilderd.

Je zou ze met je vingertoppen moeten kunnen voelen als je voorzichtig de hele omtrek aftast. Als ze er niet zijn, heb ik geen idee wat ik je moet vertellen. Ik ben nog nooit een auto tegengekomen waar deze ontbreken, en gezien de manier waarop ze oorspronkelijk zijn aangebracht, zouden ze nooit "kwijt kunnen raken", maar gewoon heel moeilijk te zien worden.
 
#9 · (Edited)
Zelfs als hij 180 graden verkeerd staat en nummer één op uitlaat staat, zullen de timingmarkeringen er nog steeds zijn.
Iemand heeft mogelijk de timingmarkeringen eraf geschuurd in een poging om de krukasdemper heel goed schoon te maken en te polijsten.
Er zit behoorlijk wat roest op, ik denk dat tegen de tijd dat je het schoonmaakte, de timingmarkeringen ermee verdwenen.
Zodra je BDP hebt, gebruik dan een verstelbare stroboscooplamp.
Er zijn manieren om BDP exact te krijgen.
 
#14 ·
Alan, vergroot de foto en je zult zien dat het bovenoppervlak van het binnenste paar versnipperd is en de binnenste koorden blootliggen.
En voor alle duidelijkheid (aangezien ik in eerste instantie "slechts halve maatregelen" heb genomen), betekent dat dat je het "vergrootglas met het plus-pictogram" gebruikt, zelfs nadat je de gebruikelijke pop-out vergroting van de thumbnail hebt gedaan.

Pas daarna kon ik zien wat Jim heeft beschreven. En pas daarna kan ik duidelijk zien dat iemand iets schurends heeft gebruikt op die katrol en zelfs op de punt van de timing indicator pijl. Ik hoop alleen dat ze het niet zo lang hebben gedaan dat ze de daadwerkelijke timing marks hebben "afgeslepen". Hoewel ze niet echt diep zijn, zijn het ook niet alleen oppervlakkige krassen, dus het zou heel wat slijtage en opzettelijke slijtage vergen om ze te verwijderen.
 
#15 ·
Bij nadere beschouwing, met de loep, vertoont het zeker ouderdom en slijtage aan de getoonde riemen en zoals Brian heeft gesuggereerd, vertoont de krukaspoelie boogpatronen, wat erop wijst dat er in dit gebied een elektrisch gereedschap is gebruikt.
De duivel zit altijd in de details
 
#16 ·
@OVD385P

Maak aan het einde ook de poelie licht schoon (gebruik bijvoorbeeld een plastic schuurspons en eventueel Barkeepers Friend of Simichrome polish, die geen van beide de timing marks zullen wegslijpen) en verf hem opnieuw. Je wilt niet dat hij blijft roesten, want blank, zacht staal draait rond in de open lucht (en de rotzooi die er onvermijdelijk op komt, is erger). Als je de timing marks vindt, en je wilt iets dat er origineel uitziet, dan is dat zwarte verf op de poelie en witte verf in de marks. Als het voor jou makkelijker is om donker op licht te zien, dan zou ik de poelie wit verven en de timing marks invullen met iets donkers, of het nu zwart, rood, donkerbruin of blauw is, zodat ze gemakkelijk te zien zijn als je je timing light op de poelie schijnt.
 
#17 ·
Roest werd besproeid met wd40, liet het weken, afgeveegd met een doek en voorzichtig geschuurd met 1000 grit nat en droog schuurpapier. Diepere krassen waren al aanwezig. Ik zou echter graag willen weten hoe iemand daar een elektrisch gereedschap in kon krijgen, terwijl ik al moeite had om alleen al mijn hand erin te krijgen. Het werd in vele stappen zo voorzichtig mogelijk gereinigd. Ik geloof echter dat er al eerder schade was aangericht.
 
#20 · (Edited)
Roest werd besproeid met wd40, laten weken, afgeveegd met een doek en voorzichtig geschuurd met 1000 grit nat en droog schuurpapier. Diepere krassen waren al aanwezig. Ik zou echter graag willen weten hoe iemand daar een elektrisch gereedschap in kon krijgen, terwijl ik al moeite had om er alleen al mijn hand in te krijgen. Het werd in vele stappen zo voorzichtig mogelijk gereinigd. Ik geloof echter dat de schade al eerder is aangericht.
Er zijn allerlei fancy opzetstukken en verlengstukken op een Dremel-gereedschap die daar wel komen.
Het gebruik van een rietje en het heen en weer bewegen van de motor om het BDP te vinden, is niet erg nauwkeurig.

Uiteindelijk een video gevonden met een zuigerstop.
Hij komt pas rond de 4e minuut tot het punt, maar er zitten wel een paar voorzorgsmaatregelen in, dus ik zou het hele ding bekijken.

How to use a piston stop for accurate timing marks - YouTube
 
#21 ·
Wat is het VIN-nummer van uw Shadow? Zeer vroege auto's hebben mogelijk geen graden op de krukasdemper gehad, in welk geval u de 2° BTDC-markering op het vliegwiel moet gebruiken en deze statisch moet instellen. Ik herinner me vaag dat ik dat een aantal jaren geleden op een zeer vroege RHD Shadow heb moeten doen.
Hoi Jim, Vin-nummer is SRH22816
 
#22 ·
Dat is dan een vrij late auto, 1975 - 76, en zou zeker graden op de krukasdemper moeten hebben. Degene waar ik aan dacht, had ze niet op de demper, was SRH5551, dus rond 1968. Ben je langzaam rond de volledige omtrek van de demper gegaan? Door een 7/8 inch sleutel op de poelie van de stuurbekrachtigingspomp te gebruiken en op de riemen te duwen terwijl je aan de sleutel trekt, kun je de motor langzaam ronddraaien, zodat je elke centimeter kunt inspecteren.
 
#23 ·
De stro-methode zou een eenvoudige manier zijn om te vertellen of de zuiger zich in TDC bevindt. Als de rotor naar #1 wijst, kunt u zich in de "zone" bevinden en de auto zou moeten starten en van daaruit kunt u de verdeler draaien totdat u de juiste timing heeft. Van wat er is gepost, is de verdeler niet verwijderd en slechts een beetje verplaatst. Waarschijnlijk werd de poelie van onderaf benaderd.
 
#25 ·
Toen het misging, kon ik de verdeler bewegen totdat de auto startte. Dus ik weet dat ik ergens in de buurt ben. Maar op dit moment is het zo dat als ik hem zo beweeg dat de auto gretig start als hij koud is, hij dan onregelmatig loopt als hij warm is. Stel hem zo af dat hij beter loopt als hij warm is, dan start hij de volgende dag niet als hij koud is. Zo dichtbij, maar niet goed. Ik zal het bdp vinden met behulp van een rietje in A1 als ik donderdag terug naar de auto ga. Het zou goed zijn om erachter te komen hoeveel millimeter het bdp-merk en het 5 graden-merk uit elkaar liggen. Hebben de latere auto's ook nog markeringen op het vliegwiel? Ik zal ook de bougies en de bougiekabels vervangen, voor het geval het onregelmatig lopen wordt veroorzaakt doordat ze op één cilinder overslaan. Ze liep echter geweldig tot de verdeler werd bewogen.
 
#26 ·
Het zou toeval kunnen zijn, maar misschien wilt u de geavanceerde gewichten controleren. De verstoring van de losrakende verdeler kan wat vuil en oppervlak op hen hebben verstoord.
Als ze plakkerig zijn geworden, zou dat slecht starten en lopen veroorzaken, en wanneer u de hele verdeler beweegt, corrigeert dit het probleem tijdelijk wanneer deze wordt bewogen, afhankelijk van wanneer u hem moet starten of soepel moet laten lopen.
 
#28 ·
Het zou toeval kunnen zijn, maar misschien wilt u de geavanceerde gewichten controleren, de verstoring van de loskomende verdeler kan wat vuil en oppervlak op hen hebben verstoord.
Als ze plakkerig zijn geworden, zou dat slecht starten en lopen veroorzaken, en wanneer u de hele verdeler verplaatst, corrigeert dit het probleem tijdelijk wanneer deze wordt verplaatst, afhankelijk van wanneer u hem moet starten of soepel moet laten lopen.
Ik heb gecontroleerd of de gewichten vrij bewogen en geen overmatige speling hadden. Het is moeilijk te zeggen of de veren zwak zijn, omdat je ze pas goed kunt controleren als ze wat beter lopen. De verdeler is naar verluidt gereviseerd en omgebouwd naar elektronische ontsteking net voordat ik de auto 3 jaar geleden kocht en om eerlijk te zijn tegenover de oude dame, is dit de eerste keer dat ze me in de steek heeft gelaten.
 
#27 · (Edited)
Op basis van wat ik met de riemen zie, ga ik ervan uit dat de draden al lange tijd niet zijn vervangen... zo niet helemaal. Het is mogelijk dat de draden vonken en zichtbaar zijn om te controleren in een zeer donkere omgeving. Het afvoeren van spanning van beschadigde draden zal zeker de bedrijfsomstandigheden beïnvloeden. Sluit dit niet uit.
Het heeft geen zin om een paar componenten te vervangen. Ik zou ook de dop en de rotor vervangen door de juiste vervangingen.
 
#30 ·
Op basis van wat ik zie met de riemen, ga ik ervan uit dat de draden al lange tijd niet zijn vervangen.... zo niet, helemaal niet. Het is mogelijk dat de draden vonken en zichtbaar zijn in een zeer donkere omgeving. Het afvoeren van spanning van beschadigde draden zal zeker van invloed zijn op de bedrijfsomstandigheden. Sluit dit niet uit.
Nieuwe set draden, bougies en alle aandrijfriemen zouden vandaag of morgen moeten arriveren. De bougies zijn pas 6 maanden oud, maar ik vervang ze toch om ze uit te sluiten. De draden zijn 3 jaar geleden vervangen, tegelijk met de conversie naar elektronische ontsteking, en zien er goed uit en er is geen duidelijke vonkvorming in het donker te zien, maar nogmaals, ik wil ze uit de vergelijking halen.
Hopelijk kan ik haar weer afstellen als ik dit heb gedaan en t.d.c. heb vastgesteld.
Welke elektronische unit is er geïnstalleerd, ik ben geen grote fan van die aftermarket dingen, Pertronix of Lumenition?
Ik zeg niet dat dat nu problemen veroorzaakt, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Van wat het lijkt, is er zeer weinig onderhoud aan de auto gepleegd, het is verbazingwekkend dat hij zo goed liep.
Alles in overweging nemend, gaat het best goed.
Dat is een persoonlijke ergernis van mij, bijvoorbeeld SU brandstofpompen, ze werken letterlijk 50 jaar en als ze het begeven, klagen mensen hoe slecht ze zijn.
Ik zeg niet dat jij zo bent, maar Britse auto's krijgen een slechte reputatie van eigenaren die niet voor hun auto's zorgen.

Wanneer is de olie in de demperbuizen voor het laatst gecontroleerd?
Brandstoffilters?
Het andere dat hier ook gebeurt, is dat als je eenmaal begint met het onderhouden van de carburateurs, broze vacuümleidingen en vuile elektrische aansluitingen worden verstoord en alles naar de knoppen gaat.
Het is een soort catch-22, als je niets doet, kan hij vele jaren lopen, of hij kan op het punt staan te falen en als je hem onderhoudt, kun je een doos van Pandora openen.

Als je in de carburateurs duikt, maak dan veel foto's van waar de dingen naartoe gaan, er zijn hier talloze berichten van mensen die vragen waar vacuümleidingen naartoe gingen en "waar moet ik dit inpluggen"?
Ik weet niet zeker welke unit het is, want die is voor mijn eigenaarschap geïnstalleerd. En ja, de auto is door de vorige eigenaar verwaarloosd, maar ik ben er gestaag mee bezig. Heb £4000 uitgegeven aan nieuwe remmen, gereviseerde accumulatoren, gereviseerde rempompen met nieuwe duwstangen. Terwijl het spruitstuk eraf was, zijn de carburateurs gereviseerd en afgesteld door een lokale garage. Ik heb ook de nivelleerkleppen opnieuw afgedicht, omdat er een lekte. Ik heb een roestvrijstalen uitlaat van £1400 gemonteerd. Bougies, olie en filters zijn elk jaar van mijn eigenaarschap rond februari gedaan, voor het begin van het trouwseizoen. Ongeacht de kilometerstand... elke penny die met bruiloften is verdiend, is teruggegaan in deze auto en mijn 2 Daimler DS420 Limousines.
U beoordeelt de staat van mijn auto en het niveau van onderhoud dat is uitgevoerd op één afbeelding met versleten riemen, die al in het onderhoud van dit jaar waren gepland😒
Ik ben begonnen met het remsysteem, omdat ik dit als het meest cruciale onderdeel beschouwde dat goed moest zijn en het duurst.
 
#29 ·
Welke elektronische eenheid is er geïnstalleerd? Ik ben geen grote fan van die aftermarket dingen, Pertronix of Lumenition?
Ik zeg niet dat dat nu problemen veroorzaakt, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Te oordelen naar wat ik zie, is er heel weinig onderhoud aan de auto gepleegd, het is verbazingwekkend dat hij zo goed reed.
Alles in overweging genomen, gaat het best goed.
Dat is een ergernis van mij, bijvoorbeeld SU brandstofpompen, die letterlijk 50 jaar werken en als ze dan kapot gaan, klagen mensen hoe slecht ze zijn.
Ik zeg niet dat jij zo bent, maar Britse auto's krijgen een slechte reputatie van eigenaren die niet voor hun auto's zorgen.

Wanneer is de olie in de demperbuizen voor het laatst gecontroleerd?
Brandstoffilters?
Het andere dat hier ook gebeurt, is dat als je eenmaal begint met het onderhouden van de carburateurs, broze vacuümleidingen en vuile elektrische aansluitingen worden verstoord en alles naar de knoppen gaat.
Het is een soort catch-22, als je niets doet, kan hij vele jaren meegaan, of hij kan op het punt staan om te falen en als je hem onderhoudt, kun je een doos van Pandora openen.

Als je in de carburateurs duikt, maak dan veel foto's van waar de dingen komen, er zijn hier talloze berichten van mensen die vragen waar vacuümleidingen naartoe gingen en "waar moet ik dit inpluggen"?
 
#32 ·
Ik ben absoluut dol op mijn klassieke auto's en heb er altijd minstens één gehad sinds ik 18 was. Er zijn niet veel auto's die ik niet op een bepaald moment heb gehad. De trouwauto's waren altijd een manier om mijn obsessie met auto's van vóór de jaren 80 te financieren en het is nooit om geld te verdienen gegaan. Mijn Rolls is mijn weekendrit en ik hou er niets meer van dan met de oude dame naar Tesco te gaan voor mijn wekelijkse boodschappen en het krijgt net zoveel aandacht, zo niet meer, dan mijn andere favoriete speeltje.
 

Attachments